I sista minuten

"Du är ju en sån klok tjej, smart och supersöt. Jag kan inte se dig bo där, stå och steka kötbullar och sedan gå ut på stan. Du är gjord för något mer och något större och glöm aldrig att du alltid är välkommen till oss." Dessa ord klingade fint i mina öron mitt i allt tentaplugg, hon är en människa som ligger mig varmt om hjärtat även om vi har stora hav emellan oss, she makes me smile. Och när jag tänker efter så har hon nog rätt, i vartenda ord hon säger- jag har påminnt mig lite titt som tätt hela dagen.

Like I told, tenta it is. Jag har suttit sedan nio imorse, tog en paus för att åka till gymmet och nu sitter jag här igen. Dokumenten är inte tomma längre men heller inte färdigställda. Innan jag går igenom allt till punkt och prick så steker jag hamburgare och äter lite kvällsmat med pappa, kikar på idol och åker buss till en nu för tiden välkänd gata.

Jag kommer att gråta av lycka när jag vaknar imorgon och inser att det är över.
Det kommer jag att fira med en tidig morgon, ett besök på sjukhuset och lunch i stan följt av några besök i stammis-affärerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du kommer hit igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback