You and me

Helgen försvann, precis som vanligt.

Vi följde marschallerna ut till en skogsö, du räddade mig nog från mörkret. Det kom värme från två håll. Varm Choklad, grillad korv och tokigt många härliga människor. Samma väg tillbaka. Barn från alla håll, omöjligt att få någon riktig ro till något pussel. Vi mös till Idol istället, jag tror att det blev bättre så. Vi pysslar, snart igen.

En mysig middag med människor från båda jåll. Massvis med godsaker, prat om allt mellan himel och jord och skratt som klingade i takt med glasen. Mitt hjärta log när vi åkte hem och sa godnatt.

Halv fem imorse sa vi hejdå igen, jag är tacksam för timmarna. Jag hade svårt för att somna om. Undra om de kan vara det där som så fint kallas för vattenådror.

I eftermiddags träffade jag en vän från förr och jag skrev färdigt mitt skolarbete som jag precis har skickat in.
Jag besökte gymmet ikväll, både för första och sista gången vid den tiden. Jag är allergisk mot människor som går dit för att vara snygga och bara visa att dom tränar, även om dom gör samma övning i 20 minuter och pratar 15 av dom minutrarna.

Ikväll värmer jag chokladmjölk, lägger mig tidigt för att förtränga ensamheten. Kollar på fotbollsgalan. Imorgon ringer klockan tidigt, för en heldag på universitetet.

Kommentarer
Postat av: M

Låter som du haft en bra helg :)

Och ja, gym på kvällstid vill man helst undvika. Föredrar dagtid.

2010-11-15 @ 20:41:12
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Hur är det idag då?

2010-11-16 @ 07:49:42
URL: http://slipsens.se
Postat av: Linda

Fina du!



Hur går studierna? Och livet?

2010-11-16 @ 16:04:55
URL: http://kameralins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du kommer hit igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback